Pripreme za početak proizvodnje novog modela automobila u kompaniji "FIAT automobili Srbija" (FAS) u Kragujevcu, čije bi test vozilo trebalo da bude proizvedeno krajem ove godine, trenutno se obavljaju u svim proizvodnim pogonima fabrike, a završetak kompletne rekonstrukcije pogona predviđen je za proleće. U taj sektor proizvodnje stići će tehnološki najsavremenija oprema, kao i dve linije novih presa, a proizvodni kapacitet u prvoj fazi biće 130.000 vozila godišnje. U fabriku će stići oprema renomirane japanske firme koja je, između ostalih, glavni snabdevač vodećeg svetskog proizvođača automobila - kompanije "Tojota". Rekonstruisana fabrika "Fijata" u Kragujevcu biće "zelena i ekološki čista fabrika", a na prostoru bivše mehaničke opreme za automobile izvodi se čišćenje kontaminiranog sloja zemljišta, odnosno iskopavanje zemlje koja je zagađena mineralnim uljima.
Pripreme za početak proizvodnje novog modela automobila u kompaniji "FIAT automobili Srbija" (FAS) u Kragujevcu, čije bi test vozilo trebalo da bude proizvedeno krajem ove godine, trenutno se obavljaju u svim proizvodnim pogonima fabrike, a završetak kompletne rekonstrukcije pogona predviđen je za proleće.
Direktor preseraja u FAS-u Rajko Eković izjavio je Tanjugu da će u taj sektor proizvodnje stići tehnološki najsavremenija oprema, kao i dve linije novih presa, a proizvodni kapacitet u prvoj fazi biće 130.000 vozila godišnje.
Eković je rekao da će u fabriku stići oprema renomirane japanske firme koja je, između ostalih, glavni snabdevač vodećeg svetskog proizvođača automobila - kompanije "Tojota".
On je istakao da će rekonstruisana fabrika "Fijata" u Kragujevcu biti "zelena i ekološki čista fabrika", a na prostoru bivše mehaničke opreme za automobile izvodi se čišćenje kontaminiranog sloja zemljišta, odnosno iskopavanje zemlje koja je zagađena mineralnim uljima.
"Ova zemlja će biti spaljena i prečišćena, a zatim vraćena u neku od zona gde je iskopana. Rade se dve vrste ispitivanja - jedno je u mobilnoj laboratoriji gde se dobija izveštaj o kvalitetu zemljišta, a predviđena dubina iskopavanja je oko dva metra, sve dok se ne dođe do sloja čistog zemljišta", objasnio je direktor preseraja.
U fabrici se radi i na rekonstrukciji energetskog bloka i instalira se oprema, a na toj lokaciji nalaziće se sva postrojenja koja proizvode energiju za potrebe buduće proizvodnje.
Rukovodilac proizvodnje energije u "FIAT automobili Srbija" Slobodan Todorović rekao je Tanjugu da će se na tom mestu nalaziti nova trafo stanica od 100 kilovolti.
"Imaćemo i nove kompresorske stanice" istakao je Todorović i dodao da kompletan energetski blok treba da počne sa radom u drugoj polovini 2011. godine.
Direktor fabrike montaža u FAS-u Mile Raičević, objasnio je da će ta proizvodna linija uskoro biti demontirana kako bi se ostavilo prostora za dolazak nove, za model čiji je radni naziv "L zero", ali će se, kako je rekao, punto klasik proizvoditi i dalje u Kragujevcu, iako u manjoj količini.
"Punto klasik će se i dalje proizvoditi i njegova proizvodnja će se nastaviti još nekoliko godina, jer se pokazao kao dobar u našim uslovima eksploatacije", zaključio je Raičević.
Generalni direktor "FIAT automobili Srbija" Đovani de Filipis ranije je za Tanjugu izjavio da će u Kragujevcu prvo test vozilo novog modela "Fijata" biti proizvedeno do kraja 2011. godine, a ta fabrika će, prema njegovim rečima, biti jedan od najbolje opremljenih "Fijatovih" proizvodnih pogona.
Novi model automobila, koji će se proizvoditi samo u Kragujevcu, praviće se u dve verzije - sa pet i sedam sedišta, a automobil će se izvoziti na svetsko tržište i biće prilagođen svim potrebama korisnika.